Uutiset

Vuosi on vaihtunut ja moni on asettanut uusia tavoitteita vuodelle 2018. Sportyfeel Helsinki City Runille on tammikuun alussa ilmoittautunut upeasti jo yli 5200 juoksijaa! Ilmoittautuneiden joukossa on myös ensikertalaisia, joita ajatellen olemme koonneet 12 vinkkiä, joiden avulla lähteä liikkeelle kohti puolimaratonin maaliviivaa. Nämä vinkit toimivat hyvin myös kokeneemmille konkareille ja heille, joilla juoksuharjoittelu ei ole ollut niin säännöllistä viime aikoina. Tervetuloa mukaan matkaan kohti Sportyfeel Helsinki City Runia 2018! 

12 VINKKIÄ KUINKA LÄHTEÄ LIIKKEELLE

Vuodenvaihteessa moni suunnittelee tulevan vuoden juoksutavoitteita. Ilmoittautuminen juoksutapahtumiin käy kuumana ja omaa juoksukisakalenteria suunnitellaan kovasti. Tavoitteiden asettaminen on erittäin hyvä asia, sillä ne motivoivat liikkeelle myös kylmimpään vuodenaikaan! Talvea on jäljellä vielä ainakin muutama kuukausi, joten nyt kannattaa ottaa kaikki irti talvijuoksusta ja aloittaa valmistautuminen kohti kevään juoksutavoitteita hyvissä ajoin. Talvikuukaudet ovat tärkeää aikaa peruskunnon kasvattamisessa ja talvijuoksu voi olla varsin miellyttävää, kunhan varusteet ovat kunnossa!

Sportyfeel Helsinki City Runin toista kertaa järjestetty HCR-jouluhaaste innosti jälleen satoja juoksijoita mukaan parantamaan lihaskuntoaan joulukuussa. Haasteen tarkoituksena oli lisätä liikettä jokaiseen päivään, parantaa juoksijoiden lihaskuntoa sekä antaa lisää ideoita omiin lihaskuntotreeneihin. Lihaskuntoharjoittelu on tärkeä osa juoksijoiden harjoittelua, sillä parempi lihaskunto auttaa suojaamaan vammoilta ja voi myös auttaa parantamaan juoksutekniikkaa ja lisäämään nopeutta.

Sportyfeel Helsinki City Run puolimarathonin reitti kokee suuren muutoksen

Helsinki City Running Day yhdistää Suomen merkittävimmät juoksutapahtumat samaan päivään 19.5.2018. Tapahtumapäivän juoksujen reittejä ja aikatauluja on hiottu koko syksy yhdessä viranomaisten kanssa. Nyt voimme ylpeänä esitellä ne juoksijoille!

Kaikkiin Helsinki City Running Dayn tapahtumiin voi muodostaa joukkueen, jota joukkueenjohtaja hallinnoi ja josta saa tarvittaessa laskun. Joukkueenjohtaja voi joko lisätä juoksijat mukaan itse, tai jokainen juoksija voi ilmoittautua mukaan itse joukkueenjohtajan antamilla tunnuksilla. Ryhmän kautta ilmoittautuminen on helppoa ja kätevää! 
 

Suomen Urheiluliitto tuo Suomessa täysin uuden hyväntekeväisyysulottuvuuden juoksutapahtumiinsa kevään Helsinki City Running Day:ssä 19.5.2018 ja Naisten Kympillä 26.-27.5.2018. Näiden tapahtumien noin 30 000 osallistujalle on nyt tarjolla helppo tapa tehdä lisää hyvää. Juoksijat voivat halutessaan valita oman varainkeruukohteensa ja kerätä juoksullaan tukea merkittävimmille suomalaisille hyväntekeväisyysjärjestöille.

Sportyfeel on Helsinki City Runin lisäksi myös Helsinki City Marathonin nimikkokumppani ja Helsinki City Running Dayn juoksutapahtumien urheiluravinnekumppani keväällä 2018. 
  
Lidlin Sportyfeel-urheiluravinnesarjan ja Suomen merkittävimpien juoksutapahtumien yhteistyö laajenee. Sportyfeel jatkaa toukokuussa juostavan Helsinki City Run –puolimaratonin nimikkokumppanina ja nousee myös Helsinki City Marathonin nimikkokumppaniksi. 

Juoksumotivaation ylläpitäminen voi toisinaan olla hankalaa. Me haluamme kannustaa sinua juoksemaan ja pitämään huolta kunnostasi läpi vuoden. Tässä 7 vinkkiä motivaation ylläpitoon kenelle tahansa juoksua harrastavalle tai juoksua aloittelevalle!

Suomen merkittävimmät juoksutapahtumat Helsinki City Run ja Helsinki City Marathon sekä Naisten Kymppi saivat Ekokompassi-ympäristöjärjestelmän sertifikaatit. Ne luovutettiin Helsingin pormestarin isännöimässä juhlaseminaarissa. Sertifikaatit tulivat vuoden kestäneen ympäristötyön sekä tapahtumapäivinä tehtyjen auditointien perusteella.

Suomen Urheiluliito ry:n juoksutapahtumissa kipinä Ekokompassi-ympäristöjärjestelmään lähtemisestä tuli aikanaan roskasta saadun palautteen kautta. Ekokompassi on kuitenkin paljon enemmän kuin roskaamisen estämistä.

Monille juoksua harrastaville marras-joulukuu on haasteellista aikaa ylläpitää omaa juoksumotivaatiota. Säät kylmenevät, ulkona on pimeää ja juoksualustana saattaa olla kaikkea mahdollista lumesta jäähän ja loskaan. Kevät ja paljas asfaltti tuntuvat kaukaisilta ja treenien väliin jättäminen houkuttelee. Mitä jos tänä vuonna kuitenkin ylläpitäisi juoksua mukana treeneissä läpi talven? Tässä muutamia vinkkejä motivaation ylläpitämiseen!